i-CoDe : Consultancy & Development

Hoe start ik de paginanummering in Word 2007 op de tweede pagina?

Een vraag van Stéphanie op 12 december 2009

Ik maak een document in Word (Ik gebruik Word 2007 – Engelse versie). Op de eerste pagina wil ik geen paginanummer, dus de tweede pagina moet paginanummer 1 krijgen. Daarna moeten de paginanummers verder normaal oplopen. Hoe stel ik dat in?

Voer deze stappen uit:

1. Voeg eerst paginanummers in:

Kies in het menu ‘Insert’, klik dan op het pictogram ‘Page Number’ en kies de plaats waar je de paginanummers wilt hebben.

2. Verwijder dan het nummer op de eerste pagina:

Bovenaan is het lint ‘Design’ verschenen (omdat de kop- of voettekst nu geselecteerd is, afhankelijk van de plaats van je paginanummer). Vink de optie ‘Different first page’ aan. Je zult zien dat het paginanummer op de eerste pagina verdwijnt.

3. Zorg tenslotte dat de nummering correct start:
    Kies weer ‘Insert’ in het menu en klik op het pijltje bij ‘Page Number’ zodat er een menu uitklapt. Kies in dat menu ‘Format page numbers’. In het venstertje dat verschijnt, vul je bij de optie ‘Start at’ een nul in (zie afbeedling), in plaats van de 1 die er standaard staat. Klik dan op OK.

marges instellen in word 2007

Reactie van Danielle op woensdag 13 januari 2010

hoe kan ik er voorzorgen dat de nummering op pagina 4 begint maar dan ook met nummer 4 en niet dat daar 1, 2 of 3 komt te staan?

Groeten

Reactie van Wim op woensdag 13 januari 2010

Danielle,

Daarvoor moet je met twee secties werken.

Ga als volgt te werk:
- Voeg op het einde van pagina 3 een sectie-einde toe; (Pagina-indeling -> eindemarkeringen)
- Ga naar de voettekst (of koptekst, als je de paginanummers bovenaan zet) van pagina 4 (dubbelklikken op de voettekst-zone).
- Schakel “Aan vorige koppelen” uit (staat bovenaan in het “lint”)
- Voeg nu een paginanummer in op pagina 4 (eigenlijk in sectie 2).

Succes!

Reactie van annika op zondag 18 juli 2010

ik heb het zelfde probleem met die nummers:

pagina 1 niet en pagina 2 wel met pagina nummer 1.
maar ik heb nederlandse versie.
wat moet ik doen?

bedankt

Geef je reactie op deze vraag:

Stel een vraag

Stel je vraag via het vragenformulier en wij beantwoorden ze spoedig op dit forum